Trening siłowy i sylwetkowy, jakie są różnice?

Będąc amatorem na siłowni, bardzo często nie zastanawiamy się jak wygląda kwestia naszego treningu, jak on wygląda i do czego w ogóle zmierzamy. Przeważnie idziemy i trenujemy w taki sposób, jak ktoś nam kiedyś polecił i to wszystko, nie przywiązując szczególnej uwagi do tego w jakiej kolejności wykonujemy ćwiczenia, czy są one ułożone poprawnie oraz jak wygląda nasz progres siłowy.

Jeśli interesujemy się efektami sylwetkowymi, nasz trening nie będzie wyglądał tak samo jak trening siłaczy. Spowodowane jest to tym, że jeśli chcemy by nasze mięśnie wyglądały na duże, nie musimy skupiać się tak bardzo na wykorzystywanych obciążeniach. Najważniejszym elementem jest napięcie mięśniowe i czucie danego ćwiczenia, ponieważ efekty będą zależne od ilości powstałych mikrourazów. W przypadku treningu siłowego, nie ma znaczenia ilość serii tak mocno, tylko podniesiony ciężar i często ćwiczenia wykonywane są na zasadzie jedna seria, to również jedno powtórzenie z maksymalnym obciążeniem. Trening z postawieniem odpowiedniego celu, przyniesie nam o wiele szybciej odpowiednie rezultaty.

Related posts

Leave a Comment