Trening interwałowy – spalanie tłuszczu

Treningi siłowe idealnie podkreślają rzeźbę przez uwypuklenie poszczególnych grup mięśni. Duże ciężary są idealną metodą, aby osiągnąć duże gabaryty mięśni. Niestety, nie jest to aż tak proste, jakby się to mogło wydawać. Na przeszkodzie stoi tkanka tłuszczowa, która spala się bardzo wolno w trakcie treningów o dużym ciężarze. Trening interwałowy, czyli wydolnościowy jest idealnym uzupełnieniem swojego siłowego odpowiednika. Ćwiczeniami, które doskonale uzupełnią zmagania z hantlami czy sztangą są pajacyki, skipy (bieg w miejscu), rowerek stacjonarny oraz klasyczne bieganie. Fałszem jest, że treningi interwałowe utrudniają budowanie masy mięśniowej. Przy odpowiednim podzieleniu treningu na etapy oraz przy odpowiednim doborze produktów żywieniowych masa mięśni nie spadnie. Dobrze odżywione mięśnie produktami bogatymi w białka, będą miały słuszne rozmiary pod warunkiem, że przed treningiem interwałowym zaopatrzymy organizm w odpowiednią dawkę węglowodanów. Białka w organizmie człowieka są spalane w ostatniej kolejności, kiedy organizm jest na skraju wyczerpania. Bieganie czy skipy wypalą szybko węglowodany dostarczone przed treningiem i wobec ich braku organizm zacznie spalać tłuszcze. Trening interwałowy idealnie uzupełnia trening siłowy. Pozwala na pozbycie się zbędnego nakrycia w postaci tłuszczy okalających mięśnie.

Related posts

Leave a Comment