Plan ogólny treningowy – rozbudowa sylwetki na lato

Koniec kalendarzowej zimy to ostatni dzwonek, aby rozpocząć prace nad szczupłą sylwetką. Rozbudowa sylwetki na zbliżające się lato w Hiszpanii  musi być dobrze zaplanowana. Plan ogólny treningowy powinien uwzględniać dietę, trening i odpoczynek.
Dieta to nie tylko ograniczenia, ale także zwiększanie dawek posiłkowych. Osoba trenująca nie powinna odżywiać się dwa razy na dzień! Organizm zacznie gromadzić zapasy, gdy zacznie brakować mu paliwa do treningu. Redukcja tkanki tłuszczowej opiera się głównie na regularnym odżywianiu, najlepiej 4 razy na dzień. Poza tym należy zwrócić uwagę na posiłki. Rano najlepiej jeść treściwe śniadania, bogate w białka i węglowodany. Im bliżej wieczora tym posiłek powinien być mniej kaloryczny, chyba że trening odbywać się będzie późnym wieczorem. Trening także powinien odbywać się ostałych porach i w rozsądnych dawkach. Najlepiej jest ćwiczyć poszczególny grupy mięśni w cyklu trzydniowym. Pierwszego dnia ramiona i klatkę piersiową, drugiego dnia brzuch i plecy, a trzeciego dnia nogi. Naprzemienność zapewni mięśniom niezbędny czas na regenerację i odbudowę oraz pozwoli uniknąć przeciążeń i kontuzji. Ważny jest także odpoczynek i zdrowy sen. Sen powinien trwać ok. ośmiu godzin, a w tygodniu dwa dni powinny być przeznaczone wyłącznie na regenerację. Przerwa jednodniowa w cyklu ćwiczeń to także element planu treningowego.

Related posts

Leave a Comment