Budowanie masy mięśniowej-porady.

Poszczególne formy treningu uzależnione są od celu, jaki ma jednostka rozpoczynająca wysiłek fizyczny. Jedni chcą osiągnąć wysoką wydolność, a inni budują mięśnie. Drugi rodzaj treningu jest zupełnie odmienny pod względem tempa ćwiczeń, obciążeń siłowych czy rodzajem samych ćwiczeń. Budowanie masy mięśniowej rządzi się swoimi prawami. Po pierwsze, ciężary podnoszone podczas treningu są znacząc większe od tych używanych przy dynamicznym zakresie ruchów. Po drugie, liczba powtórzeń oraz tempo wykonywanych ćwiczeń są znacząco niższe niż w pozostałych formach dynamicznych. Przede wszystkim ważna jest dokładność i ciężar. Wspomaganie mięśni przez szybkość powoduje, że mięsień nie otrzymuje odpowiedniego obciążenia i nie będzie się rozrastał. Powolne ruchy wykonywane sztangą, hantlami czy nawet ciężarem własnego ciała budują jego masę. Ważnym czynnikiem w treningu budującym masę mięśniową jest odżywianie. Planując cykl siłowy należy także ułożyć odpowiedni plan żywieniowy bogaty w białka oraz szybko spalane cukry spożywane bezpośrednio przed wysiłkiem. Należy unikać dużych ilości węglowodanów szczególnie w okresie odpoczynku. Tutaj została poruszona ostatnia kwestia, czyli odpoczynek. Nieustanny trening tylko spala mięśnie, aby rozrastały się one w odpowiednim tempie to także potrzebują przerwy. Dobrą opcją są dwa dni w tygodniu zaplanowane na regenerację. Podczas odpoczynku mięśnie się rozrastają przez odtwarzanie zerwanych włókien mięśniowych.

Related posts

Leave a Comment