Bieganie po śniadaniu

Odwieczne pytanie wielu amatorów biegania. Lepiej biegać na czczo czy po śniadaniu lub innym posiłku. Wydaje się, że bieganie po śniadaniu jest lepszym pomysłem ponieważ w postaci śniadania dostarczamy naszemu organizmowi energii potrzebnej do wykonania biegu. Bardzo dużo w tym przypadku zależy od jakości wykonywanego treningu. Jeśli nastawiamy się na lekki, spokojny trening, który nie będzie dużym obciążeniem dla naszego organizmu to spokojnie można przeprowadzić taki bieg bez porannego jedzenia. W innych przypadkach lepszym pomysłem jest wybranie się na trening po uprzednim zjedzeniu wartościowego śniadania. Najlepiej rozpocząć trening przynajmniej godzinę po treningu, po tym czasie nasz żołądek zacznie już przyswajać zjedzony pokarm. Po tym czasie przyswojony pokarm zaczyna dostarczać naszemu organizmowi energię. Najlepszym śniadaniem na początek dnia przed bieganiem jest jakiś lekki posiłek. Dobrym przykładem w tym wypadku jest banan, który nie obciąży naszego żołądka, a jednocześnie dostarczy sporo potrzebnej energii. Nie bez powodu słynna dieta Adama Małysza to bułka i banan. Inną dobrą przekąską może być kanapka z pełnoziarnistym pieczywem, kawałkiem szynki i warzywami. Idealny poranny posiłek powinien zawierać około 300 kalorii. Zjedzeni posiłku przed biegiem na pewno jest dobrym pomysłem i ile na trasę nie wyruszysz od razu po jedzeniu. Dzięki dodatkowej dawce energii możemy wykonać dłuższy i bardziej intensywny trening. W wielu badaniach dotyczących biegania pojawiają się informacje, że spalanie tłuszczu zależy od długości biegu. Im dłuższy bieg tym w większym stopniu nasz organizm podczas treningu przestawia się na spalanie zalegającego tłuszczu. Dlatego warto co jakiś czas zrobić dłuższy trening.

Related posts

Leave a Comment